چرا باید نگران شرکت هوآوی باشیم؟


چرا باید نگران شرکت هوآوی باشیم؟

این روزها خبرهای زیادی در خصوص تکنولوژی 5G میشنویم تکنولوژی که باعث می‌شود سرعت دسترسی به اینترنت تا 20 برابر فعلی افزایش پیدا کند اما چرا کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، نیوزلند و.... نسبت به حضور شرکت چینی Huawei نگران هستند؟
افزایش سرعت اینترنت این امکان را فراهم می‌کند تا رویای اینترنت اشیا محقق شود، اتصال تمام اجزای زندگی امروزه ما به اینترنت از چراغ راهنمایی اتومبیل‌های بدون سرنشین و سیستم‌های هوشمند حمل و نقل گرفته تا یخچال‌های هوشمند، سیستم‌های خواب و کنترل سلامتی بدن همه و همه با این تکنولوژی محقق و به هم متصل می‌شود.
اما رسیدن به این تکنولوژی می‌تواند نقاط تاریکی نیز داشته باشد. ابتدا نگاهی به تاریخچه شرکت هواوی داشته باشیم این شرکت در سال 1987 توسط افسر سابق ارتش آزادی بخش خلق چین آقای ژنگ فی رن تاسیس شد و نزدیک به 180هزار نفر پرسنل داشته و بیش از 16 درصد سهم بازار تلفن‌های هوشمند را در اختیار دارد.
پیاده سازی بستر اینترنت نسل پنجم در واقع به معنی دستیابی به اطلاعات بسیار زیادی از شرایط زندگی افراد بوده و تحلیل این اطلاعات به منزله داشتن قدرت مطلق در دنیای کنونی می‌باشد.
در سال 2017 کشور چین قانونی را به تصویب رساند که طی این قانون تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌بایست به منظور پیشبرد اهداف اطلاعاتی و جاسوسی کشور چین تمامی اطلاعات خود را در اختیار این نهاد امنیتی قراردهند.
بدون شک کشورهای عضو پیمان چشم پنجم که بزرگترین سازمان فرا ملی جاسوسی در دنیا به رهبری آمریکا می‌باشند تمایل به حضور یک کشور کمونیستی در این نبرد ندارند.
حضور یک شرکت چینی آن هم به رهبری افسر سابق ارتش چین نگرانی بسیار زیادی برای جامعه جهانی به وجود آورده است.
با روند رو به رشد این شرکت و دستیابی به بازار های بین المللی پیش بینی می‌شود این شرکت در سال 2019 بتواند با غلبه بر قول تکنولوژی آمریکا یعنی اپل جایگاه دوم فروش تلفن‌های هوشمند دنیا را به دست بیاورد

این نگرانی‌ها سبب شده است شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، فیسبوک و واتس آپ دسترسی کاربران این شرکت به امکانات خود را مسدود نمایند.
به نظر می‌رسد جنگ تجاری بین چین و آمریکا جدا از کالاهای تجاری بیشتر جنگ بر سر دستیابی به اطلاعات افراد باشد زیر که در عصر حاضر دستیابی به اطلاعات دستیابی به قدرت است.

 

  انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 94

دیدگاه های کاربران (0)

تمام محتویات این وب سایت متعلق به وب سایت بورس با ما است

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما